Kontrola opakowań drewnianych – Fumigacja

Jeśli planujesz import lub eksport towarów na paletach w skrzyniach bądź innych opakowaniach drewnianych musisz pamiętać że podlegają one szczególnym wymogom.

W handlu zagranicznym przede wszystkim operujemy tzw. paletami fitosanitarnymi(fumigowanymi).

Jeszcze bardziej szczegółowo o międzynarodowych standardach oraz sposobach fumigacji mówi norma ISPM 15.

W Polsce instytucjami odpowiadającymi za kontrolę opakowań drewnianych są Wojewódzkie Inspektoraty Ochrony Roślin i Nasiennictwa – WIORiN.

W rezultacie kontroli podlega każda importowana przesyłka zawierająca „żywe” drewno (nie dotyczy materiałów z drewna przetworzonego typu sklejka).

Sama kontrola polega na otwarciu kontenera, bądź podejściu urzędników do przesyłki i fizycznym sprawdzeniu czy elementy drewniane mają odpowiednie oznakowanie.

W rezultacie czy zostały poddane obróbce zgodnie z normą ISPM 15 – w praktyce opakowania są oznakowane tzw „kłoskiem”.

Posiadanie odpowiedniego certyfikatu fumigacji (Fumigation Certificate) od załadowcy nie zmienia faktu, że opakowania muszą być odpowiednio oznakowane.

Brak znaków na paletach może wiązać się z dość dużymi problemami i kosztami.
Palety takie zazwyczaj otrzymują decyzję o zakazie wwozu na term RP.
Oznacza to konieczność przeładunku towaru na inne palety oraz dokonanie zniszczenia – pod nadzorem celnym- palet które okazały się nieodpowiednie.

Konieczność przeprowadzania fumigacji oraz unormowanie tych kwestii w międzynarodowych normach wynika z potrzeby ochrony naszego środowiska.

W dobie globalizacji i powszechnego handlu zagranicznego niezbędne jest ograniczenie przemieszczania się drobnych żyjątek/organizmów mieszkających w drewnie w różne rejony świata, gdyż mogłoby to doprowadzić do katastrofy ekologicznej i zaburzenia równowagi w przyrodzie.

port w Gdyni

Przygotowując się do importu z Chin w pierwszej kolejności zaczynamy od kalkulacji ceny.
Nie jest to jednak proste zadanie w przypadku transportu morskiego. Ponieważ stawki na frachty morskie są zmienne i zależne od wielu czynników.

Czynniki składowe takie jak: ceny paliw, kursy walut i przede wszystkim ilość bukowanych kontenerów. »

Transport kontenerowy

Transport kontenerowy to najlepszy sposób na sprowadzanie i wysyłanie towarów. Jego podstawową zaletą jest stosunkowo niski koszt oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. »

Transport lądowy

Przewozy drogowe z/do portów w Polsce i Europie, a także dowozy door to door »

PRZEWÓZ KOLEJOWY

Przewóz szynowy to przyszłość komunikacji, organizujemy przewozy koleją z dostawą bezpośrednio do klienta. »

PRZESYŁKI LOTNICZE

Kiedy liczy się przede wszystkim czas proponujemy transport lotniczy »

AGENCJA CELNA

Organizujemy odprawy celne zarówno w Polsce jak i w portach Europejskich (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam) »

FRACHT MORSKI

Transport morski i Logistyka Twojego biznesu to jeden głównych profili naszej działalności. Organizujmy fracht morski w eksporcie oraz imporcie we wszystkich kierunkach Świata, a przede wszystkim oferujemy konkurencyjnie NISKIE ceny w imporcie z Chin. Dzięki licznym kontaktom z morskim armatorami możemy zaoferować najwyższa jakość usług spedycyjnych. »

USŁUGI DODATKOWE / LOGISTYKA

W naszej ofercie znajdą Państwo wiele usług około spedycyjnych jak: przeładunki, magazynowanie, ubezpieczenie cargo »

Back to Top