Ile czasu tak naprawdę trwa transport morski?

Jak zaplanować dostawy aby były na czas ?

To pytanie nurtujące wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę z importem Chin. Z wielu portów w Chinach, jak Shanghai, Ningbo, Xiamen czy Qingdao są bezpośrednie połączenia morskie do portu DCT w Gdańsku.

Szacowany czas transport od portu do portu to około 31-33 dni. Połączenie bezpośrednie nie oznacza wcale tego, że statek płynie prosto z powyższych portów nigdzie się nie zatrzymując.

Zawija on do terminali po drodze. Zabukowane w relacji bezpośredniej kontenery nie są nigdzie po drodze przeładowywane i na tym jednym statku docierają do Gdańska.

Jest to korzystne, gdyż największe opóźnienia zwykle tworzą się w portach przeładunkowych, gdzie kontenery czekają na kolejne statki.

Czy wobec tego po miesiącu od gotowości towaru możemy cieszyć się otrzymanym ładunkiem w Polsce?

Niestety nie. Kilka dni przed wypłynięciem statku armator wyznacza tzw cut off. Termin do którego kontener musi być załadowany, odprawiony i złożony w porcie.

Po naszej stronie również należy liczyć się z tym, że wyładunek kontenerów ze statku trwa zwykle 2-3 dni. Jeśli do tego dodamy minimum 1 dzień na odprawę celną (pod warunkiem że nie mamy kontroli Wior, skanowania, rewizji celnej ect).

Kolejny dzień na dostawę kontenera z portu do Państwa magazynu. W ten sposób z 31 dni tzw TT (Transit Time) realnie wychodzi ponad 40 dni. Jest to wariant bardzo optymistyczny.

Przy założeniu że statek nie ma żadnych opóźnień a towar nie został wyznaczony do kontroli.

Ze względu na długi czas transportu oraz występującą znaczną ilość czynników jak kongestia, kontrole celne, warunki atmosferyczne. Czas transportu morskiego zawsze podawany jest w przybliżeniu. Transport jest określany jako tzw eta (estimated timie of arrival).

Chin do Małaszewicz

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked (required):

* Please arrange the below number in decreasing order

Przygotowując się do importu z Chin w pierwszej kolejności zaczynamy od kalkulacji ceny.
Nie jest to jednak proste zadanie w przypadku transportu morskiego. Ponieważ stawki na frachty morskie są zmienne i zależne od wielu czynników.

Czynniki składowe takie jak: ceny paliw, kursy walut i przede wszystkim ilość bukowanych kontenerów. »

Transport kontenerowy

Transport kontenerowy to najlepszy sposób na sprowadzanie i wysyłanie towarów. Jego podstawową zaletą jest stosunkowo niski koszt oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. »

Transport lądowy

Przewozy drogowe z/do portów w Polsce i Europie, a także dowozy door to door »

PRZEWÓZ KOLEJOWY

Przewóz szynowy to przyszłość komunikacji, organizujemy przewozy koleją z dostawą bezpośrednio do klienta. »

PRZESYŁKI LOTNICZE

Kiedy liczy się przede wszystkim czas proponujemy transport lotniczy »

AGENCJA CELNA

Organizujemy odprawy celne zarówno w Polsce jak i w portach Europejskich (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam) »

FRACHT MORSKI

Transport morski i Logistyka Twojego biznesu to jeden głównych profili naszej działalności. Organizujmy fracht morski w eksporcie oraz imporcie we wszystkich kierunkach Świata, a przede wszystkim oferujemy konkurencyjnie NISKIE ceny w imporcie z Chin. Dzięki licznym kontaktom z morskim armatorami możemy zaoferować najwyższa jakość usług spedycyjnych. »

USŁUGI DODATKOWE / LOGISTYKA

W naszej ofercie znajdą Państwo wiele usług około spedycyjnych jak: przeładunki, magazynowanie, ubezpieczenie cargo »

Back to Top