Hamburg

Jaki port przeładunkowy wybrać, Gdynia czy Hamburg ?

Gdynia czy Hamburg ? Jaki port przeładunkowy wybrać ? Tutaj znajdą Państwo kilka praktycznych porad ułatwiających podjęcie decyzji.

Zalety korzystania z portów w Hamburgu oraz Bremerhaven

  • szybszy czas transportu morskiego
  • duża ilość serwisów bezpośrednich co daje większą terminowość
  • szybka i sprawna odprawa celna – jeśli tylko dokumenty przygotujemy z odpowiednim wyprzedzenie
  • odroczony podatek Vat – przed zakończeniem odprawy importer płaci jedynie cło za swój towar, podatek Vat rozliczany jest w Polsce w deklaracji Vat

Wady korzystania z portów w Hamburgu oraz Bremerhaven

  • wyższe koszty – mimo że fracht morski z/do Hamburga zazwyczaj jest tańszy to znacznie wyższe są koszty portowe oraz transportu drogowego. Po podsumowaniu całości jest to droższe rozwiązanie w porównaniu z portami polskimi
  • wysokie koszty kontroli i przeładunków – koszty rewizji celnej potrafią być bardzo wysokie, jednak kontrole zdarzają się sporadycznie
  • wysokie koszty ewentualnego przestoju kontenera (storage, demurrage, detention)

Zalety korzystania z portów w Gdyni oraz Gdańsku

  • niższe koszty
  • możliwość dokonania odprawy celnej w procedurze uproszczonej z odroczonym podatkiem Vat

Wady korzystania z portów w Gdyni oraz Gdańsku

  • dłuższy czas transportu – tylko nieliczni armatorzy mają bezpośredni serwis z bazowych portów Chińskich pozostałe przesyłki są organizowane z przeładunkami co zwiększa ryzyko ewentualnych opóźnień
  • większa rygorystyczność Polskich urzędów – kontrole towarów zdarzają się znacznie częściej chociaż nie są tak kosztowne jak kontrole w Niemczech

Podejmując decyzję o wyborze portu wyładunku naszego kontenera należy przede wszystkim zadać sobie pytanie jak bardzo zależy nam na czasie ? Jeśli nie możemy pozwolić sobie na opóźnienie i przesyłka jest terminowa najlepiej skorzystać z portów Niemieckich.

Co prawda czas transportu zawsze podawany jest jako orientacyjny i nawet w bezpośrednich połączeniach zdarzają się opóźnienia to sprowadzając towar do Hamburga minimalizujemy to ryzyko.

Jest także możliwość skorzystania z bezpośredniego połączenia do Gdańska ale dotyczy to tylko kilku bazowych portów jak Shanghai czy Ningbo.

Jeszcze niedawno wielu importerów decydowało się na transporty do Hamburga (bądź korzystało z opcji wstrzymania kontenerów w Hamburgu do odprawy celnej) aby skorzystać z możliwości odroczenia podatku Vat.

Obecnie odprawy w Polsce także dają taką możliwość więc nie ma potrzeby dopłacania do transportów przez Niemcy jedynie z tego powodu.

Jeśli natomiast podstawowym kryterium wyboru jest cena i dostawa o minimum tydzień później nie stanowi dla nas problemu najlepiej skorzystać z portów Polskich.

Mimo ciągle zmieniających się stawek na frachty morskie po podsumowaniu całości przez Gdynię bądź Gdańsk zawsze będzie korzystniej cenowo.

Powiązane artykuły

SPEDYCJA MORSKA

Transport morski i Logistyka Twojego biznesu to jeden głównych profili naszej działalności. Organizujmy fracht morski w eksporcie oraz imporcie we wszystkich kierunkach Świata, a przede wszystkim oferujemy konkurencyjnie NISKIE ceny w imporcie z Chin. Dzięki licznym kontaktom z morskim armatorami możemy zaoferować najwyższa jakość usług spedycyjnych. »

TRANSPORT DROGOWY

Przewozy drogowe z/do portów w Polsce i Europie, a także dowozy door to door »

PRZEWÓZ KOLEJOWY

Przewóz szynowy to przyszłość komunikacji, organizujemy przewozy koleją z dostawą bezpośrednio do klienta. »

PRZESYŁKI LOTNICZE

Kiedy liczy się przede wszystkim czas proponujemy transport lotniczy »

ODPRAWA CELNA

Organizujemy odprawy celne zarówno w Polsce jak i w portach Europejskich (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam) »

USŁUGI DODATKOWE / LOGISTYKA

W naszej ofercie znajdą Państwo wiele usług około spedycyjnych jak: przeładunki, magazynowanie, ubezpieczenie cargo »

Powrót do góry