Ubezpieczenie ładunku w transporcie
Zastanawialiście się kiedyś na czym polega ubezpieczenie cargo. Czym jest franszyzna redukcyjna oraz czy warto skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia ładunku w transporcie?
Wszyscy podwykonawcy z których usług korzystamy organizując transport. Przewoźnicy drogowi, porty morskie, armatorzy, magazyny posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej OC.
Czy wobec tego warto ponosić koszty dodatkowego ubezpieczenia?
Ubezpieczenie OC jak nazwa wskazuje jest ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej.
Skuteczne jeśli zdarzenie nastąpiło z winy ubezpieczonego np. przewoźnika/magazynu/portu ect.
Istnieje jednak całe mnóstwo sytuacji kiedy daremnie będziemy szukać winnego.
Ubezpieczenie OC nie będzie skuteczne w przypadku szkody spowodowanej np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, wojnami, strajkami, niskim stanem wód ect.
Od takich właśnie zdarzeń chroni osobne ubezpieczenie ładunku.
Ułatwia ono także dochodzenie roszczeń w przypadku. Proces udowadniania winy jest długotrwały i skomplikowany bądź sprawa toczy się na drugim krańcu świata.
Odszkodowanie jest nam wypłacane zwykle w ciągu około 30 dni z polisy cargo. Nasz ubezpieczyciel już we własnym zakresie dochodzi swoich praw u kolejnych podwykonawców.
W polisie cargo znajdziecie zapis: franszyzna redukcyjna: 300 USD.
Jest to kwota poniżej której ubezpieczyciel nie będzie odpowiadał za szkodę.
Franszyznę można wykupić za dodatkową opłatą.