Czasy transportu morskiego

Transport morski charakteryzuje się przewożeniem towarów na duże odległości.
Czas transportu niejednokrotnie przekracza 1 a nawet 2 miesiące. W relacji Gdynia – Sydney jest to około 60 dni, Shanghai – Gdańsk około 33 dni.

Kontener jest zazwyczaj kilkukrotnie przeładowywany w portach przeładunkowych, a w sprawną organizację transportu na całej trasie zaangażowanych jest wiele osób i firm.

Doświadczenie jakie na przestrzeni lat zdobyli załadowcy, firmy przewozowe, spedycyjne jak i terminale portowe pozwala nam dziś stwierdzić że zdecydowana większość przesyłek dociera do odbiorców na czas oraz w stanie nienaruszonym, co wpływa na wzrost zaufania w handlu zagranicznym.

Jednak na przestrzeni wielu tysięcy kilometrów zawsze może dojść do zdarzeń których nie jesteśmy w stanie przewidzieć ani im zapobiec.

Przykładem mogą być choćby warunki atmosferyczne. W praktyce nikt nie jest w stanie dać gwarancji terminu dostawy a czasy transportu są zawsze podawane orientacyjnie.

Temat terminowości transportu morskiego jest chyba jego największą bolączką i może być przyczyną wymiernych strat.

Zaczynając od opóźnień które stają się przyczyną utraconych kontraktów jak i tych które powodują
zniszczenie towaru (np. zepsucie się towarów o krótkim terminie przydatności do spożycia), po opóźnienia
przyczyniające się do wstrzymania produkcji.

W praktyce 1 czy 2 tygodniowe opóźnienie wcale nie należy do rzadkości. Zdarzają się porty gdzie kongestia jest tak duża że kontener czeka na statek dowozowy nawet 3-4 tygodnie (o tak dużych opóźnieniach zazwyczaj jesteśmy uprzedzani przez armatora).

Jak więc minimalizować ryzyko związane z tą gałęzią transportu?

Po pierwsze należy wybrać odpowiedniego podwykonawcę (jak GoCargo), który sprawdzi dokładnie przewidywany czas transportu oraz podpowie najlepsze dla nas rozwiązanie.

W przypadku pilnej przesyłki należy szukać połączeń bezpośrednich lub z maksymalnie 1 portem przeładunkowym.

Praktyka pokazuje że porty bywają zatłoczone, a statki dowozowe z powodu 1-2 dniowego opóźnienia
czasami nie zdążają na zaplanowany statek oceaniczny co powoduje dalsze przesunięcia.

  • Skorzystanie z bezpośrednich połączeń daje nam znacznie większą szansę że przesyłkę otrzymamy na czas.
  • Po drugie towar należy zamawiać z takim wyprzedzeniem aby kilkudniowe bądź nawet tygodniowe przesunięcie w czasie było akceptowalne.

Świadomość powyższego połączona ze zdrowym rozsądkiem oraz korzystaniem z odpowiednich podwykonawców da nam gwarancję sukcesu oraz pozwoli uniknąć niespodzianek.

 

Terminowość w transporcie

Przygotowując się do importu z Chin w pierwszej kolejności zaczynamy od kalkulacji ceny.
Nie jest to jednak proste zadanie w przypadku transportu morskiego. Ponieważ stawki na frachty morskie są zmienne i zależne od wielu czynników.

Czynniki składowe takie jak: ceny paliw, kursy walut i przede wszystkim ilość bukowanych kontenerów. »

Transport kontenerowy

Transport kontenerowy to najlepszy sposób na sprowadzanie i wysyłanie towarów. Jego podstawową zaletą jest stosunkowo niski koszt oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. »

Transport lądowy

Przewozy drogowe z/do portów w Polsce i Europie, a także dowozy door to door »

PRZEWÓZ KOLEJOWY

Przewóz szynowy to przyszłość komunikacji, organizujemy przewozy koleją z dostawą bezpośrednio do klienta. »

PRZESYŁKI LOTNICZE

Kiedy liczy się przede wszystkim czas proponujemy transport lotniczy »

AGENCJA CELNA

Organizujemy odprawy celne zarówno w Polsce jak i w portach Europejskich (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam) »

FRACHT MORSKI

Transport morski i Logistyka Twojego biznesu to jeden głównych profili naszej działalności. Organizujmy fracht morski w eksporcie oraz imporcie we wszystkich kierunkach Świata, a przede wszystkim oferujemy konkurencyjnie NISKIE ceny w imporcie z Chin. Dzięki licznym kontaktom z morskim armatorami możemy zaoferować najwyższa jakość usług spedycyjnych. »

USŁUGI DODATKOWE / LOGISTYKA

W naszej ofercie znajdą Państwo wiele usług około spedycyjnych jak: przeładunki, magazynowanie, ubezpieczenie cargo »

Back to Top