Transport – od czego zacząć i co oznacza minimum ?

transport jednej palety

Jeśli dopiero zaczynasz lub planujesz zacząć. Nie chcesz na starcie ponosić zbyt dużego ryzyka oraz nakładów finansowych, prawdopodobnie zastanawiasz się od czego zacząć? Czemu więc nie zacząć od minimum?

Transport morski – minimum

W transporcie morskim w większości przypadków za minimum przyjmuje się 1 cbm lub 1 tonę. Pod uwagę zawsze brany jest większy czynnik.

Nie oznacza to jednak że transportem morskim nie przewieziemy mniejszej paczki. Dla ilości poniżej do 1 tony/ cbm cena pozostanie niezmieniona.

W przypadku przesyłki większej stawki liczymy według tzw. w/m= waga miara. Stawka za 1 tonę lub 1 cbm, do obliczeń przyjmuje się wartość większą ilość.

Przykładowo mamy stawkę FOB Shanghai 50 USD W/M.

Nasza przesyłka waży 300 kg i zajmuje 1,8 cbm. Cena za ten transport będzie wynosić: 50 USD X 1,8 = 90 USD.

Transport morski drobnicy zazwyczaj nie jest zbyt kosztowny i pozwala sprawdzić towar zanim zamówimy większą ilość. Jest jednak jedna rzecz której należy się wystrzegać, a mianowicie zakupy na warunkach CIF bądź CFR.

Zazwyczaj chińscy kontrahenci nakłaniają odbiorców na takie właśnie warunki przekonując bardzo niską stawką za transport morski (typu – 1 – 2 usd w/m).

Pamiętajmy jednak jak dzieli się koszty na warunkach CFR. Fracht morski w tym przypadku jest opłacony ale wszelkie koszty magazynowe, przeładunkowe.W kraju przeznaczenia leżą już po stronie odbiorcy.

Często się zdarza że zachęcony niskimi kosztami transportu morskiego importer aby odebrać swój towar jest zmuszony pokryć niewspółmiernie wysokie koszty magazynowe, których się nie spodziewał.

Nie oznacza to jednak że należy wystrzegać się przesyłek drobnicowych. Należy zachować zdrowy rozsadek i domagać się przedstawienia wszystkich kosztów jakie będą do pokrycia również po naszej stronie.

Uczciwy załadowca powinien je podać co umożliwi nam porównanie kosztów z ofertą na warunkach FOB, która w podsumowaniu najczęściej jest korzystniejsza cenowo.

Ta praktyka nie dotyczy transportu całych kontenerów. FCL koszty lokalne są te same niezależnie czy sprowadzamy towar na warunkach CIF czy FOB.

Przygotowując się do importu z Chin w pierwszej kolejności zaczynamy od kalkulacji ceny.
Nie jest to jednak proste zadanie w przypadku transportu morskiego. Ponieważ stawki na frachty morskie są zmienne i zależne od wielu czynników.

Czynniki składowe takie jak: ceny paliw, kursy walut i przede wszystkim ilość bukowanych kontenerów. »

Transport kontenerowy

Transport kontenerowy to najlepszy sposób na sprowadzanie i wysyłanie towarów. Jego podstawową zaletą jest stosunkowo niski koszt oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. »

Transport lądowy

Przewozy drogowe z/do portów w Polsce i Europie, a także dowozy door to door »

PRZEWÓZ KOLEJOWY

Przewóz szynowy to przyszłość komunikacji, organizujemy przewozy koleją z dostawą bezpośrednio do klienta. »

PRZESYŁKI LOTNICZE

Kiedy liczy się przede wszystkim czas proponujemy transport lotniczy »

AGENCJA CELNA

Organizujemy odprawy celne zarówno w Polsce jak i w portach Europejskich (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam) »

FRACHT MORSKI

Transport morski i Logistyka Twojego biznesu to jeden głównych profili naszej działalności. Organizujmy fracht morski w eksporcie oraz imporcie we wszystkich kierunkach Świata, a przede wszystkim oferujemy konkurencyjnie NISKIE ceny w imporcie z Chin. Dzięki licznym kontaktom z morskim armatorami możemy zaoferować najwyższa jakość usług spedycyjnych. »

USŁUGI DODATKOWE / LOGISTYKA

W naszej ofercie znajdą Państwo wiele usług około spedycyjnych jak: przeładunki, magazynowanie, ubezpieczenie cargo »

Back to Top